10 listopada 2006

Historia Ineptu

Płyta prawie skończona, najdrobniejsze poprawki pozostały, playlista jako tako się zamknęła ja szykuje się do wypuszczenia singla i pozostały już tylko konkluzje i wspomnienia z okresu pracy nad płytą.

New Situation

Po wypuszczeniu Break Trouble pt.2 z której dziś jestem chyba najmniej zadowolony nie za bardzo widziałem sens w dalszej produkcji, jednak nie przeszkodziło mi to rozpocząć w kwietniu 2005 roku prace nad nową płytą, wówczas o roboczym tytule The Darth Skillz . Koncepcja płyty była o tyle ciekawa, że chciałem opowiedzieć o ludzkiej przemianie i związanym z tym dramatyzmem wyboru. Nie miałęm wówczas pojęcia, że zabrałem się za projekt który pochłonie prawie dwa lata mojego życia, a tytuł tego projektu zmieniał się będzie jeszcze dwukrotnie, podobnie jak charakter i historia którą będe chciał tym zbiorem utworów opowiedzieć.

I'll Tell U A True Story
Gdy już doszedłem do wniosku że kształt płyty The Darth Skillz mnie nie zadawala, mimo wydanego już singla nie zdecydowałem się tej płyty pod koniec 2005 roku wydawać. Zaadoptowałem kilka pomysłów, które poprzerabiałem i rozpocząłem prace nad płytą zatytułowaną po polsku Abstrakcyjny Absurd. Szybko się okazało, że płyta która obecnie powstaje jest na tyle mi bliska i na tyle dotyka pewnych fragmentów mojej biografii, że warto by było przekształcić ją w autobiografie i zatytułować Inept Vision. Grudzień 2005 okazał się miesiącem rozpoczynającym najtrudniejszy najbardziej żmudny i najbardziej pracowity okres w moim życiu. Czas Inept Vision

Idea From The Studio
Ideąpłyty było stworzenie płyty nie hip-hop'owej. Zależało mi bardziej na lekko abstrakcyjnym artystycznym charakterze płyty. Ważnym dla mnie było umieszczenie też udziału gości, ludzi ktorych twórczość cenie a poziom jest mi odpowiadającym, których stosunek do muzyki i na nią wrażliwość była bliska mej wrażliwości. Poznałem się z Michałem z Seledynu, a dzięki niemu z Dj. PrimeMinister'em

We Were Here
Z Duże Pe obiecywaliśmy sobie trak od przeszło dwóch lat. Przy każdym projekcie miał się pojawić. W końcu przy okazji koncertu Masali Duże Pe objawił się u mnie w celach libacyjnych. W jednym pokoju piliśmy wódkę z Masala (między innymi z nieżyjącym od niedawna Mańkiem), w drugim zgrywaliśmy wokale. To właśnie ta libacja, ten moment, burza umysłów diametralnie zmieniła moją wizję Inept Vision

End It?
Zakończył się pewien etap mojej twórczości. Podstawą moich utworów przestały być sample. Czasem jako dodatki. Najwazniejsza okazała się moja wizja traka nie zamknięta w ramach wyznaczonych przez sampel. Całą płyta zaczęła się zmieniać. Miejsce sampli zaczęły zajmować nagrane przeze mnie dźwięki. We Were Here liczy 128 różnych ścieżek. Skończył się pewien etap, zaczął się następny

Inept Vision
Tytułowy utwór płyty okazał się zwrotem w mojej twórczości. Beznadziejne wizję zaczęły się logicznie kształtować a w płycie pojawiło się trochę orientu. Płyta coraz bardziej mnie satysfakcjonowała

CDN.


Brak komentarzy: